Skip to Store Area:

Wereldmama wholesale? Klik hier voor meer info.

Wereldmama

Winkelwagen uw winkelwagen is leeg. Prijzen zijn exclusief verzendkosten.

U bent momenteel op:

De Ouders achter Wereldmama

Wereldmama verkoopt gezinsproducten met een missie, bedacht door ouders wereldwijs. Ze zijn ook ontwikkeld door de ouders zelf en hebben een verhaal: het herbruikbare boterhamzakje, de gezonde waterfles, de 'warme' coldpack, het nieuwe drinkpakje... Wereldmama speurt ernaar en zoekt ze uit. Wij letten erop dat ze niet alleen handig en vrollijk zijn maar ook verantwoord in alle opzichten. Ze helpen en voegen iets toe: duurzaamheid, gezondheid, veiligheid, educatie, gemak, gezinsplezier e.a.

De ouders


LUNCHSKINS

Wereldmama : 3GREENMOM Kirsten Quigley (USA)

Lunchskins is in 2008 ontwikkeld door 3 milieubewuste moeders in Amerika, die plastic afval willen verminderen in onze wereld: “In Amerika worden dagelijks zo’n 20 miljoen plastic zakjes weggegooid, wat een verspilling! En dus gingen wij op zoek om onze kinderen een hip, handig en herbruikbaar boterhamzakje mee naar school te geven. Inmiddels is LunchSkins een succesvol en groeiend merk voor kinderen & volwassenen en hebben wij in 1 jaar al 500 miljoen plastic zakjes verminderd!” De 3 ‘groene’ moeders zijn trots op hun resultaat en blijven innoveren om met LunchSkins onze wereld te verbeteren.

 

OSCAR + DEHN (MR.MEN + LITTLE MISS)

Wereldouders : OSCAR+DEHN - Melissa Scott (Engeland)

Toen een klant van het Engelse familiebedrijf Oscar+Dehn vroeg om een coldpack voor kinderen, ontwikkelde dochter Melissa deze met de bekende kindervriend Mr.Men erop. Het was meteen een hit! Ruim 10 jaar later, heeft Melissa een complete ehbo- en verzorgingslijn ontwikkeld voor kinderen, met pleisters, handwarmers, een thermometer e.a. “Ik geniet ervan om te zien hoe kindervriend Mr.Men snel kindjes kan troosten met vrolijke en handige ehbo-producten. We zeggen nog altijd: Mr.Men is meer dan een coldpack, hij is een vriend!”

 

ZING ANYTHING

Wereldpapa - Zing Anything - Josh Lefkovitz (USA)

Het Zing Anything-concept werd in 2010 in Amerika opgericht door vader Joshua Lefkovitz, die zich zorgen maakte over de gesuikerde drankjes die kinderen steeds vaker kozen boven water. Tegelijkertijd bleef het moeilijk om zijn eigen kinderen aan het water te krijgen want ‘water is saai’, was hun antwoord. Dus ging hij op zoek naar manieren om drinkwater gezonder en spannender te maken voor kinderen én volwassenen.

Met de Zing Anything-producten hoopt oprichter Lefkovitz de consument te overtuigen om suikers te vermijden en te kiezen voor meer voedingswaarde en hydratatie, gebruikmakend van volledig natuurlijke ingrediënten. “Wij hebben gearomatiseerd water niet uitgevonden maar wij geven de consument een echte innovatieve tool om smaak met verse ingrediënten te verbeteren en te versterken. Zing Anything-producten zorgen voor creativiteit en plezier onder het genot van een gezonde drank. Wij willen dat deze optie de bestaande drankopties met suikers & kunstmatige toevoegingen vervangt.”

 

DUUKIES BEACHSOCKS

Wereldmama - Carlien van Hemert (Nederland)

Duukies Beachsocks zijn bedacht door Carlien van Hemert: “als moeder van kleine kinderen ondervond ik ieder jaar op het strand in Spanje dat de kleintjes veel last hadden van het hete zand (ikzelf ook trouwens). De ouderwetse waterschoen voldeed niet helemaal: er kwam toch zand in, kinderen konden er niet mee zwemmen en het voelde niet comfortabel aan. In Amerika zag ik een professioneel beachvolley toernooi op het strand, waar de profs soortgelijke socks aan hadden. Bij navraag bleken deze socks niet voor kinderen te bestaan en al helemaal niet met een leuk design. Voila, het idee voor Duukies Beachsocks was geboren. Vernoemd naar oudste zoon Duuk, die nu beretrots is dat zijn naam de wereld over gaat!” Duukies Beachsocks staat voor ‘Fun in the Sun’: onbezorgd en beschermd spelen. Geen last van scherpe steentjes, schelpjes, heet zand, verbranden en minder kans op uitglijden. En op sommige plaatsen ook beschermd tegen viezigheid (bv openbare zwembaden). 

Have Fun in the Sun with Duukies Beachsocks!

FROUKY

Wereldmama - Froukje van Oosterbos (Nederland)

Begin 2009, wonend in Istanbul, is het allemaal begonnen… en is het idee (of beter gezegd ‘de droom’) om een eigen bedrijf op te starten werkelijkheid geworden. Waarom in hamamdoeken? Omdat het echt mijn ‘all time favourite’ is. Ik houd van het strand en alles daaromheen. Het strand geeft inspiratie en rust tegelijkertijd. Je wordt er vrolijk van en dat is precies wat ik met mijn Frouky collectie wil uitstralen.

Frouky puts an instant smile on your face!

 

TODDLER TINTS

Wereldouders - Louise & Daniel Northcott’ (Australië)

“Er moet toch een alternatief zijn voor die lelijke en onhandige autozonneschermen?” vonden 2 moeders in Australië. Een zomer later waren de Toddler Tints geboren, getinte autozonneschermen met unieke eigenschappen. Inmiddels hebben ouders Louise & Daniel het merk overgenomen en gaan voor wereldwijd succes: “De Toddler Tints hebben zoveel voordelen dat wij alle ouders in de wereld willen bereiken! Transparant, 100% raamdekkend, universeel, raam kan open en dicht enz.” Inmiddels is er voor de oudere doelgroep een neutrale print, naast de huidige vrolijke prints.

Pure Kids - The Bioproducts Company

Wereldmama - Cynthia Posthuma (Nederland)

The Bioproducts Company is gespecialiseerd in producten gemaakt van natuurlijke materialen. Sommige lijken plastic maar zijn dat niet. Het zijn bioplastics: naast 100% natuurlijk ook biologisch afbreekbaar óf composteerbaar. Biologisch afbreekbaar betekent dat ze afbreken onder invloed van natuurlijke elementen; composteerbaar wil zeggen dat de producten binnen circa 6 maanden composteren en gegarandeerd geen schadelijke stoffen achterblijven. Waarom bioplastics? Omdat ‘traditioneel’ plastic op basis van petroleum vervuilend is. Investeren in bioplastics is een bijdrage leveren aan een beter milieu.

“Ik ben moeder van een zoon die het liefst buiten is, weer of geen weer. Hij heeft dit niet van een vreemde want wij (zijn ouders) zijn ook buitenmensen en genieten van de natuur. En verbazen ons telkens weer hoe makkelijk mensen dingen weggooien. Loop je door het bos, kom je allemaal blikjes, papiertjes, plastics, etc tegen. Terwijl die mensen júist naar het bos / de natuur gaan om te genieten. Dit in combinatie met de hoeveelheid plastic die ik vaak naar het milieuperron breng, heeft me doen denken: het moet anders! Daarom ben ik gestart met The Bioproducts Company, een groothandel in ecologisch verantwoorde producten. Alle producten worden gemaakt van 100% natuurlijke materialen. Eco en Bio betekent niet automatisch saai, groen, etc. Wij willen graag de consument laten zien dat Eco en Bio ook mooi, hip en kleurrijk kan zijn.

Ervaar het zelf! Durf duurzaam te ondernemen!

 Studio Stift

 

Wereldmama - Mieke Jenneskens (Nederland)

Mieke werkt sinds april 2012 als illustrator en grafisch vormgever voor Studio Stift. Tot nu toe heeft ze geïlllustreerd voor twee kinderboeken en ontwerpt ze eigen wenskaarten en tekenboeken."Best veel kinderen (en ook volwassenen) vinden dat ze niet kunnen tekenen. Dat is onzin, iedereen kan tekenen! Vanuit die gedachte is het eerste Ik-kan-tekenen boek ontstaan. Stap voor stap leren tekenen zodat je ontdekt dat je het toch wel kunt! Als je er lol in krijgt en vervolgens vaak gaat tekenen, ontwikkel je vanzelf je eigen tekenstijl. En dat vind ik mooi, kinderen (en grote mensen) laten ontdekken welke creativiteit er in ze schuilt.  "

 

Melissa & Doug

Wereldouders - Melissa en Doug Bernstein (USA)

Het was 25 jaar geleden toen een vriendin (Melissa) en een vriendje (Doug) een echt verschil wilde maken in de wereld van het speelgoed. Onze filosofie is hetzelfde gebleven door de jaren heen: elke klant een gelukkig en permanent lid van de Melissa & Doug familie te maken en dit door middel van het aanbieden van educatief speelgoed met een toegevoegde waarde, hoge kwaliteit en design. Nu, zes kinderen later en een bloeiend bedrijf, biedt de Melissa & Doug lijn voor ieder wat wils met meer dan 2.000 innovatieve producten voor kinderen van alle leeftijden!



 

  Juice in the Box

  Wereldpapa - Marc Heike (Canada)

“Juice in the Box is door de ondernemerde Canadese vader Marc Heike bedacht en ontwikkeld (Precidio Design). Hij streeft ernaar om zaken te doen met de hoogste ethische normen, met respect voor zakelijke partners en met aandacht voor onze gedeelde sociale en ecologische verantwoordelijkheid: "Wij geloven dat zakendoen met respect voor mens, milieu en winst blijvende waarde zal hebben en wederzijds voordeel creërt!"

 


One World Play Project

Wereldouders -  Oprichter & Chief Innovation Officer Tim Jahnigen en mede-oprichter en Chief Giving Officer Lisa Tarver 

In 2006 zag, One World Futbol uitvinder, Tim Jahnigen nieuwsbeelden over getraumatiseerde vluchtelingenjeugd in Darfur, voetballend in de modder. De bal hadden de kinderen zelf gemaakt door afval aan elkaar te binden. Op dat moment zag Tim dat deze kinderen zo'n sterke, onverwoestbare geesten hebben en voelde dat ze beter verdienden. Hij besefte dat er een wereldwijde behoefte is aan een bijna onverwoestbaar bal, die de barre omstandigheden kan weerstaan van jongeren die leven in vluchtelingenkampen, rampgebieden en andere achtergestelde gemeenschappen. Met die vonk van inspiratie, werd de One World Futbol geboren.

Uitgeverij Madelief

Wereldmama - Anikka Schepers (Nederland)

Ik probeer altijd een lesje te verstoppen in mijn verhalen, een klein levenslesje in `Draakje` dat je lol moet maken en dat je dan je doel wel bereikt, of in Egeltje, je bent misschien anders, maar je wordt geaccepteerd. Soms is het gewoon een lesje over een eigenschap van een dier, maar vaak toch met de achterliggende gedachte, iedereen is anders, maar dat maakt niet uit, samenzijn is gewoon leuker. Ik vind het leuk om verhalen te schrijven met een boodschap en dan op een leuke, grappige manier. Schrijven doe ik al mijn hele leven. Wat is er nu heerlijker dan fantasieverhalen bedenken waarin van alles mogelijk is?

  

"Siesje gaat naar Parijs" 

Wereldmama  Femke Schardijn-De Jong

Ik ben geboren in 1981 in Lausanne, studeerde in Geneve en woon nu in Amsterdam met mijn man en twee jonge kinderen, Cecilia (Siesje) en Christopher (Kick). Door mijn gedeeltelijk Franstalige opvoeding heb ik een goed gevoel voor de Franse taal ontwikkeld, wat mij vaak goed van pas komt. Dit verhaaltje schreef ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje. Ik miste de ouderwetse kinderboekjes met lieve teksten en schattige illlustraties (die ook voor ouders leuk zijn) en kwam toen tot dit verhaaltje."

 

 

 

Gezinnig

Wereldmama's - Wendy Houben en Rianne van Essen (Nederland)

De collectie van het Nederlandse merk Gezinnig bestaat uit producten die bijdragen aan meer gemak en plezier in het gezinsleven. Van handige weekplanners tot vrolijke kletsboeken die het contact tussen ouder en kind bevorderen. Producten van Gezinnig helpen om het gezinsleven soepeler te laten verlopen. Vandaar de missie: Smoothing family life.

Gezinnig bedenkt en produceert samen met een hecht team van auteurs en vormgevers. Zo ontstaan originele producten, verrassend en waardevol. Oprichter en eigenaar Rianne van Essen: ‘Het leven met jonge kinderen voelt soms aan als het runnen van een complexe multinational. Ik wil met Gezinnig vrolijke en praktische oplossingen bieden zodat ouders er meer van genieten.’

 

Monkey Business

Wereldouders - Avichai Tadmor, Monkey Business Familiebedrijf (Israel) 

Avichai Tadmor is afgestudeerd aan de Bezalel Academy of Art and Design in Jeruzalem. Hij ontwerpt objecten die onweerstaanbaar en onweerstaanbaar eenvoudig zijn.

Adding the extra to the ordinary

Leschi 

Wereldouders -  Leschi GMBH

Leschi is het geesteskind van een groep vrienden die elkaar sinds hun kinderjaren kennen. Direct vanaf de oprichting was het bedrijf een meltingpot voor hun ideëen en dromen. Inspiratie werd gehaald uit bijvoorbeeld breakdance shows, design op het gebied van woonaccessoires en grafische vormgeving, maar zeker ook vanuit hun 'roots': het Berlin-Kreuzberg district. Deze smeltkroes vormde de basis voor het ontwerpen van een eigen productenlijn. Leschi neemt haar verantwoordelijkheid richting het milieu. Daarom zijn alle warmtekussens gevuld met organisch graan afkomstig van Duitse boerderijen. Deze graanboeren werken louter volgens de Bio standaard. Leschi onderzoekt op dit moment alternatieven voor een vervangend materiaal voor de andere kussens. Ook met de verpakking dragen ze een steentje bij. Het papier hiervan is namelijk FSC gecertificeerd. FSC (Forest Stewardship Council) is een organisatie die verantwoord bosbeheer stimuleert.

crayola logo

Crayola 

Wereldouders - Crayola (USA)

Crayola is hét nummer 1 merk in Amerika op gebied van creatief en educatief kleuren en knutselen voor kinderen. Meer dan 100 jaar geleden, rolden de eerste Crayola-kleurpotloden van de band, ontwikkeld door de neven Edwin Binney en C. Harold Smith. In 1984 veranderde de naam Binney & Smith in Crayola en werd het onderdeel van Hallmark Cards.

Crayola koestert een duurzame productie en producten: de fabriek wordt met 26.000 zonnepanelen op het hoofdkantoor van zonne-energie voorzien; tijdens het productieproces worden kapotte of gebroken kleurpotloden omgesmolten om afval te besparen; de producten worden gemaakt van gerecycled plastic; het hout voor de kleurpotloden komt uit duurzame bossen; voor elke gebruikte boom wordt een andere van dezelfde soort geplant. Crayola maakt geen gebruik van hout uit tropische regenwouden of bedreigde soorten.

 Constructive eating

 

Wereldouders - Constructieve Eating (USA)

Constructieve Eating ontwerpt eetgerei en bestek voor kinderen. Het bedrijf is in maart 2005 opgericht door een ouderstel. Hun zoon was gefascineerd met constructiespeelgoed en vroeg zijn ouders om Cheerios op de vloer te leggen als puin voor zijn bulldozer. De missie van het bedrijf is om kinderen creatief te voeden. De producten zijn perfect voor spelen en eten en zijn een geweldige manier om peuters te leren omgaan met hun eigen coole bestek.

 

Tamarulla

Wereldmama -  Tamara Csengeri  -Tamarulla design  (Israel)

Ik ben Tamara, een freelance grafisch ontwerper en illustrator, gevestigd in Tel-AvivIk ben afgestudeerd aan 'Shenkar' School of Design in 2002 en werkte in kindermode voor 'Shilav', de toonaangevende Israëlische baby's en toddler merk voor een paar jaar. In 2006 verhuisde ik naar Parijs; daar studeerde ik Textile ontwerp in Parsons paris and Art classes in Beaux Art. Ik had altijd een passie voor kleur, patronen, kunst en mode en vind inspiratie in de natuur en buiten, sprookjes en kindervreugde. Met mijn werk wil ik graag kleurrijke fantasiewereld creëren.

 

Peleg Design

Wereldpapa - Shahar Peleg 

Gemaakt door Peleg Design - Shahar Peleg (vader van 3 dochters)

PELEG DESIGN draait om drie fundamentele principes: functionaliteit, esthetiek en humor. Het is een wereld gedreven door continue nieuwsgierigheid met het expliciete doel om te transformeren wat eens een gemiddelde, been-there-done-that-concept was, tot een innovatieve en echt spannende ervaring.

Praktische ontwerpen voor gebruiksvoorwerpen in het dagelijks leven. 

Qualy logoQualy

Wereldouders - Qualy

De producten van Qualy zijn praktisch, kleurrijk en laten ons glimlachen! Qualy maakt alledaagse producten uniek door hun leuke design en omdat ze vaak iets grappigs of iets liefs hebben. Het merk is gevestigd in Bangkok in het exotische Thailand.

'living with styles'

Geheim van de Gouden eeuw

Wereldmama - Madeleine Kemna

Madeleine houdt van geschiedenis. Enkele jaren geleden vroeg mijn zoon: ‘Mama, wanneer schrijf je nou een boek voor mij?’ Die uitdaging kon ik natuurlijk niet laten liggen. Mijn liefde voor geschiedenis en mijn drang om van alles uit te spitten, brachten me naar bibliotheken en musea wat achter mijn computer uitmondde in een historische jeugdroman. Hoewel het natuurlijk fictie is, heb ik geprobeerd de omgeving waarin het verhaal speelt ‘historisch kloppend’ te maken. Wie het boek leest, ziet ook hoeveel Nederlandse uitdrukkingen uit de maritieme geschiedenis komen. Nu, vijf jaar later, is de avonturenroman Geheim uit de Gouden Eeuw af.

Op http://www.Lindanieuws.nl schrijft ze over Schotland in de rubriek Wereldwijven

Loqi Store 

We at LOQI are a happy, vibrant, disruptive bunch that’s come together from different corners of the world: Australia, Germany, Japan, Finland, China, Italy. We come from different cultures, speak different languages, and embrace different opinions. We value difference, it’s in our culture and in our products. 

Even our name combines Latin and Chinese to symbolize our close ties between the East and West. It's a combination of Loci, which is Latin for location and Qi, which is Chinese for air and life energy.

Pas op, Kijk uit!

Wereldmama's Fieke Slee-Wijffels en Mariëlle Vehmeijer-Heeman

Fieke Slee-Wijffels is kinder-intensivist; zij was jarenlang werkzaam op kinder-intensive care-units in Nederland en Engeland. Zij is moeder van 3 kinderen en woont in Groot-Brittannië.

Mariëlle Vehmeijer-Heeman is chirurg en moeder van 3 dochters. Zij is gepromoveerd op de behandeling van brandwondenpatiënten.

 

HF In-Luggage

Wereldpapa -  Say Y. Eom (Alife)

Alife houdt ervan om net dat beetje meer plezier en gemak toe te voegen aan het dagelijks leven voor iedereen. Voor hen betekent design het observeren van ongemakken tijdens diverse momenten in het leven en het ontwerpen van zinvolle oplossingen hiervoor.